Skip to content

Quart Cinturó : així no. Altres maneres de solucionar la mobilitat al Vallès

3 Octubre 2010

Publicat per Marc Sanglas, candidat d’ERC Vallès Occidental a les eleccions al Parlament del 28 de novembre:

“Aquesta setmana des d’Esquerra hem presentat al•legacions al projecte d’autovia que planeja el Ministerio de Fomento, el que popularment s’anomena com a Quart Cinturó. Des d’Esquerra som conscients del problema de mobilitat viària que existeix a la Regió Metropolitana, i concretament al Vallès Occidental, però entenem que el projecte presentat pel Ministerio no resoldrà aquests problemes atès que aquesta via es planteja com una via de pas per a vehicles pesats i com a via alternativa a l’AP-7. Entenem que el plantejament del Ministerio és erroni i hem presentat les al•legacions, en un doble sentit, primer a per mirar de fer un projecte més respectuós amb la riquesa paisatgística i mediambiental del Vallès, per això pensem que aquesta via ha de transcórrer més a prop dels nuclis urbans, per ser realment una via que doni servei a aquests municipis. Igualment entenem que el projecte esmentat no respecta el planejament vigent a Catalunya, ja que fa uns mesos vam aprovar el Pla Territorial Metropolità, on es recollien un seguit d’alternatives que no s’han contemplat en aquest projecte, per aquest motiu el Govern de la Generalitat a instàncies d’Esquerra presentarà també les seves al•legacions. I finalment demanem que es traspassi la titularitat del projecte – i els recursos – a la Generalitat entenent que aquesta és competent en tractar-se d’un problema de mobilitat interna.

A banda d’haver presentat les al•legacions al macroprojecte entenem que amb un seguit de propostes – que ens comprometem a treballar en la propera legislatura al Parlament – s’aconseguiria millorar la xarxa viària comarcal i per tant treuria arguments a aquells qui defensen el macroprojecte actual. Les nostres propostes passen per :

1.- Arranjament de carreteres comarcals
Algunes carreteres de la comarca mantenen el mateix traçat que els antics camins que unien les poblacions el segle XIX, per això proposem que aquestes s’adequiin a la realitat actual per a fer-les més segures i més transitables, considerem com a prioritàries

a. C-1415 Terrassa i Granollers passant per Matadepera, Castellar, Sentmenat i Caldes de Montbui

b. C-243 Terrassa i Martorell

c. C-1413 Rubí i Sabadell.

2.- Ampliació a 2 carrils de la unió entre la C-58 i l’AP-7.
El replantejament d’aquest enllaç viari permetria evitar els col•lapses a ambdues autopistes, i descongestionaria clarament el trànsit

3.- Nou traçat proposat de la Via Interpolar coincideixi amb l’actual traçat de la B-30 i es prolonga paral•lel a l’AP-7 fins al límit amb el Vallès Oriental
La nostra proposta permetria que la via interpolar servís de reforç als laterals de la B-30, la qual cosa permetria alliberar de trànsit el tronc central de la B-30 que podria ser destinat prioritàriament al transport de llarg recorregut

4.- Creació d’un nou accés a la C-16 en el seu pas per Les Fonts.
Cal solucionar un greuge històric, facilitant una sortida a les Fonts des de la C-16, en direcció a Barcelona

Així mateix entenem que els problemes de mobilitat no s’acaben només donant solució a la xarxa viària sinó que passa necessàriament per reforçar la xarxa ferroviària, i per això els propers dies presentarem les nostres propostes en aquest àmbit.”

One Comment leave one →
  1. felix permalink
    7 Octubre 2010 20:35

    És curiós veure com la gent canvia d’opinió davant del traçat del quart cinturó. Persones que estaven en contra que l’autovia passés per el seu poble, ara que no hi passa diuen: “Que la facin !” I al revés. Els qui estaven a favor i ara els hi passa aprop de casa seva, no el volen. Però en que quedem ? Si és tant necessari que el facin i si no ho és, doncs no. Independentment de per on passi.
    Però realment és necessari construir el quart cinturò ?

    L’estudi informatiu entre Terrassa i Granollers fet a una oficina del Ministerio de Fomento a Madrid entre moltíssimes mancances a nivell tècnic, territorial, ambiental i social, justifica la seva construcció amb uns números gens creibles. Segons aquest estudi el tram Terrassa Granollers té un cost 11,2 milions d’euros per quilòmetre. Però la realitat és que el cost del tram Abrera Terrassa serà d’uns 26,49 milons d’euros cada quilòmetre, és a dir més del doble. Sobre un pressupost total de 387 milions d’euros per tot el tram Terrassa Granollers, extrapolant el cost real del tram Abrera Terrassa i només que es fes cas d’agunes al.legacions el cost real seria de prop de 1.500 milions d’euros …
    Però el que m’ha cridat més l’atenció és el comentari d’un polític que aspira a governar el país. Diu que el fet que les obres del tram Viladecavalls Terrassa estiguin aturades és una catàstrofe pel País ! Mireu on ha arribat la humanitat que amb la seva ambició de fer-se ric ha fet que la riquesa del territori es transformi en asfalt i formigó. La catàstrofe és que s’han iniciat unes obres que mai no haurien d’haver començat.
    Increible però cert.

    El dia que l’Eix Transvesrsal estigui desdoblat, el corredor ferroviari del Mediterrani construit i a plè rendiment, els pobles del Vallès comunicats entre ells amb una bona xarxa de trens i tranvies, la línia orbital ferroviària acabada i les carreteres actuals millorades serà el moment de plantejar-nos si cal fer el quart citnuró. Ara no toca !

    Ara ja anys i panys que es parla d’aquesta autovia. El fet és que amb aquest temps, hi ha hagut almenys 9 manifestacions en contra del quart cinturó amb un seguiment massiu de gent. I quantes manifestacions a favor ? Ni una.
    Proposo que els qui estan a favor, s’organitzin i convoquin una manifestació a favor del quart cinturó. A veure quans hi van ?
    Jo, segur que no

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: