Skip to content

La música, el Pere i els records.

15 Febrer 2011

Els meus primers records de l’escola de música són una mica confusos. Tenia 5 anys, i em vaig trobar en una classe amb nens i nenes una mica més grans que jo, i una professora dolça i riallera, l’Anna (li dèiem “l’Anna de música”). I al cap d’un any vaig començar a tocar la flauta amb l’Aníbal (el pobre va estar rebatejat bastants dies com a “Caníbal”). Aquests van ser els primers referents que vaig tenir a l’escola de l’antic edifici de la plaça del Dr. Guardiet. I tot seguit el Pere. En recordo moltes coses, però, sobretot, la passió amb què explicava les coses, com ens feia cantar. I les coses extraordinàries que ens explicava sempre relacionades amb la música.

Tinc alguns records molt nítids d’ell. N’hi ha un, però, que em va una gràcia especial, perquè el recordo com si fos ahir, i deu fer, al menys, 26 o 27 anys. Era un dia d’assaig de la coral, va entrar amb un objecte estrany a les mans. Era rodó, brillant. Ningú sabia què era. Ens va dir que era un disc. Un disc estrany, vaig pensar jo. Ens va dir que era el disc del futur. Que ningú en tenia encara, però que a la ràdio on ell treballava ja en tenien algun. El va tirar al terra i el va trepitjar. Tots vam fer un “ooohhh”. “Aquest disc no es ratlla ni es fa malbé com els que vosaltres coneixeu. I hi caben més cançons que a un cassette”. Tots amb la boca oberta. és el futur, ja ho veureu, va dir. Em va convèncer. Tot i que no entenia gens ni mica què carai era allò. Era el CD. Anys després ho vaig entendre.

És un record que guardo en el compartiment dels “records entranyables”. L’homenatge del dijous me’l va fer recordar.

Gràcies per la música, Pere.

No comments yet

Deixa un comentari

